Hvad er et hybridseminar?
Et seminar faciliteres af Social Talks og foregår online og fysisk på samme tid. Helt konkret sidder en til flere grupper fra en arbejdsplads fysisk sammen, mens de ser to talks online, der er optaget på forhånd. Derefter er der fælles refleksion i ”den lærende samtale” efter en fast skabelon, hvilket styres af en til flere facilitatorer, som er trænet forinden af Social Talks. Derefter er der en online opsamling mellem oplægsholdere, facilitatorer og deltagere. Efter den fælles opsamling går seminaret over til ”den produktive samtale”, hvor grupper drøfter, hvorvidt seminaret giver anledning til at ændre noget i praksis samt aftaler, hvad der skal ske herefter for at kunne skabe disse ændringer. Afsluttende er der opsamling på tværs af grupper, hvor de forskellige bud på praksisændringer bliver delt. Således veksler seminaret mellem at være online og fysisk undervejs. Fordelene er, at arbejdspladsen kan tilgå viden og læring på arbejdspladsen og i arbejdstiden uden at skulle bruge ressourcer på transport, vikardækning, mv.
Følgende er nogle af de vigtigste kvantitative resultater:
Oplever høj eller meget høj relevans af talks på seminarer
Oplever høj eller meget høj anvendelighed af talks på seminarer
Oplever et stort eller meget stort samlet udbytte af seminarer
Der er adskillige gode citater fra deltagere i rapporten, som vi opfordrer til at læse. Her er et af dem fra en afdelingsleder i en kommunal familieafdeling:


